Klantenservice
Betaalmogelijkheden
iDeal
Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen Nederlandse bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank, kunt u meteen gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
- Snel, simpel en veilig online betalen via uw eigen bank.
- Betalingen via iDEAL lopen via onze payment provider Sisow.
- Betalen met iDEAL is volledig gratis bij Zonneboiler Magazijn
Overboeking
Indien u kiest voor “Bank overboeking” dan zal de site bevestigen dat u uw bestelling geplaatst heeft. U kunt uw ordernummer zien, alsmede het rekeningnummer waar u het totaalbedrag van uw bestelling naar kunt overboeken onder vermelding van het ordernummer.
- Vooruitbetalen is veilig en volledig gratis.
- Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.
- Vermeld bij het overmaken het ordernummer uit de orderbevestiging.
- Bij ontvangst van uw betaling sturen wij u direct een ontvangstbevestiging via e-mail, waarna wij de bestelling in de regel nog dezelfde dag versturen.
- Eerder uw bestelling ontvangen? Overweeg dan iDEAL, eveneens een gratis betaalmethode, waarbij u betaalt via uw vertrouwde bank en kunnen wij direct uw bestelling versturen.
- Betalingen via overboeking lopen via onze payment provider Sisow
LET OP ! De naamgeving voor een overboeking wijkt af van onze naam. Gebruik bij een overboeking niet de naam Zonneboiler Magazijn maar de gegevens van onze paymentprovider Sisow die u per e-mail ontvant. Indien de naam Zonneboiler Magazijn wordt gebruikt kan de betaling niet worden verwerkt en wordt het geld, soms na enige dagen, teruggestort.
Betalen bij afhalen
Indien u uw bestelling wenst af te halen bij ons afhaalpunt in Beringe, provincie Limburg, kunt u pinnen maar ook contant betalen. Tijdens het bestelproces kunt u aanvinken dat u uw bestelling wilt afhalen. Indien uw bestelling binnen is nemen wij contact met u op om een afspraak te maken. Afhalen kan wanneer het u uitkomt; overdag, ’s avonds of in het weekend.
- Contant betalen bij afhalen is uiteraard gratis bij Zonneboiler Magazijn.
- Pinnen is ook gratis, er komen géén transactiekosten bij.
Levering & Verzending
Wij leveren alleen in Nederland. Mocht u toch een levering van ons willen ontvangen als u in het buitenland verblijft dient u contact met ons op te nemen via het contact formulier. U vindt hier informatie over de levertijd, verzendkosten en verschillende aflevermethodes.
Levertijd
Bestellingen op werkdagen voor 16.00 uur geplaatst en betaald met iDeal worden in de meeste gevallen binnen 3 werkdagen geleverd, mits compleet op voorraad. Als u kiest voor ‘vooruitbetaling per bank’ dan kunnen hier één tot drie werkdagen bijkomen.
Verzendkosten
Verzendkosten zijn afgestemd op de afmetingen en het gewicht van de producten. Per product zijn de verzendkosten vastgesteld. Alle bedragen zijn inclusief btw. Deze verzendkosten gelden voor verzending in Nederland of België. Mocht u een bestelling naar een ander land willen verzenden dan dient u contact met ons op te nemen via ons contactformulier.
Verzendmethode
Uw bestelling wordt bezorgd op werkdagen tussen 9.00 en 21.30 uur (zakelijke wijken vóór 17.00 uur).
Pakketpost kan ook op zaterdagen worden afgeleverd door PostNL tussen 9.00 en 18.00 uur.
Als u niet thuis bent
Bij pakketpost: PostNL bezorgt 6 dagen in de week. Indien u niet thuis bent zal de postbode het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Mocht u bij de tweede bezorging ook niet thuis zijn, dan kunt u het pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL ophalen. U ontvangt dan bericht van de postbode waar en vanaf welk tijdstip u het pakket kunt afhalen. Op het postkantoor kan gevraagd worden naar uw legitimatiebewijs. Binnen drie weken dient het pakket afgehaald te worden, daarna wordt uw bestelling naar Zonneboiler Magazijn retour gestuurd.
Bij pallet-transport: Onze transporteur bezorgd op werkdagen tussen 8:00 en 18:00. Zonneboiler Magazijn geeft u de dag door dat de zending wordt afgeleverd. Indien u een telefoonnummer aan ons heeft doorgegeven, geven wij dit door aan de transporteur. De transporteur zal op de bezorgdag contact met u opnemen over het tijdstip dat de zending wordt aangeboden.
Bent U niet thuis, dan wordt de volgende dag de zending opnieuw aangeboden. Eventuele extra kosten zullen aan u worden doorbelast!
Garantie
Garantietermijn
De door Zonneboiler Magazijnl geleverde artikelen is de wettelijke garantietermijn van toepassing. Over het algemeen varieert de fabriekgarantie tussen de 6 maanden en 2 jaren, dit ligt aan het product en de fabrikant. De factuur met daarop de omschrijving van de door Zonneboiler Magazijn geleverde artikelen is uw garantiebewijs.
Gebruik maken van de garantie
Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg daarom altijd de gebruiksaanwijzing of vraag het aan onze klantenservice, als u ergens niet zeker van bent. Wij helpen u dan graag verder. Neem contact met ons op om het mankement te verhelpen of om uw vraag te stellen.
Retourneren
Is het mogelijk om een product retour te sturen?
Het kan natuurlijk voorkomen dat u een product of bestelling aan ons retour wilt zenden. In dit geval heeft u recht op het herroepingrecht. Dit betekent dat u al uw aankopen altijd binnen 14 kalenderdagen, zonder opgaaf van reden, aan ons terug mag sturen. Wij stellen het natuurlijk wel op prijs als u een reden opgeeft zodat wij een nog betere service aan kunnen bieden aan onze klanten.
Uitgesloten van retournering zijn:
- Aangebroken verpakkingen of beschadigde producten;
- Speciaal op maat gemaakte of bestelde producten in opdracht van de koper;
- Producten elders gekocht dan via Zonneboiler Magazijn
- Persoonlijke hygiëne producten;
- Zonneboiler Magazijnbehoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is.
Wanneer een geretourneerd product niet in de originele verpakking zit, aangebroken of beschadigd is kunnen wij de producten niet retour nemen. Dit omdat bij het wederverkopen van de producten een juist verpakt, onaangebroken en onbeschadigd product gewenst is bij de klant. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Zonneboiler Magazijn er voor kiezen het product deels te vergoeden of een tegoedbon uit te schrijven.
Hoe moet ik een artikel retour sturen?
Neem eerst contact met ons op via ons contact formulier. Wij zullen er dan voor zorgen dat u uw producten retour kunt sturen. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij vragen u daarom om de retourartikelen goed te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd.
Wie betaalt de retour verzendkosten?
Wettelijk zijn wij enkel verplicht de retour verzendkosten te vergoeden indien wij u een product verzonden hebben dat u niet besteld heeft en dus foutief door ons aan u verzonden is. Daarnaast vergoeden wij de retour verzendkosten als het geleverde product defect is. In alle andere gevallen zijn de verzendkosten voor uw rekening. Indien u recht heeft op vergoeding van de verzendkosten, dan boeken wij deze kosten na ontvangst van de retournering terug naar uw bank- of girorekening.
Wanneer krijg ik mijn betaling teruggestort?
Wanneer u een product retourneert, krijgt u de aankoopwaarde van het product terug. De verzendkosten van uw zending worden niet vergoed. Het aankoopbedrag, minus de verzendkosten, zal Zonneboiler Magazijn op uw bank- of girorekening terugstorten. Het bedrag zal uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de goederen op uw bank- of girorekening worden teruggestort.
Zend uw bestelling retour
Indien u een bestelling retour wilt zenden dan zijn de Algemene Voorwaarden hierop van toepassing. Deze kunt u vinden in de Algemene Voorwaarden onder punt 6, 7 en 8. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben Wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden u tegemoet te komen. Neemt u daartoe contact via ons contactformulier.